W środę lekcja biblioteczna odbyła się w klasie ósmej, uczniowie ułożyli serce z puzzli wraz z określeniem jego budowy. Po dyskusji o tym, jak najlepiej dbać o nie zdrowotnie, przeczytali „Pracownię Aurory” aut. Roksany Jędrzejewskiej–Wróbel, co dało miejsce dla rozmowy, jak poradzić sobie ze „złamanym sercem” w znaczeniu metaforycznym. Na koniec klasa została podzielona na grupy, by na podstawie książki przygotować krótkie scenki o pracownikach i klientach pracowni złamanych serc.
W czwartek uczniowie klas 1 – 3 przyszli do szkoły w pięknym czerwonym kolorze. Do każdej klasy z bibliotekarką zawitały wolontariuszki z klasy 8, by opowiedzieć im, jak dbać o serce, przeczytać „Pracownię Aurory” i porozmawiać o złamanych sercach. W trakcie wszystkich spotkań uczniowie poznawali frazeologizmy związane z sercem, które idealnie potrafili wytłumaczyć.
Zajęcia odbyły się również na świetlicy, gdzie uczniowie poznali przygodę Serca, które było zmęczone i nie potrafiło dobrze oddychać. Jego przyjaciel Mózg musiał mu wytłumaczyć, że to z winy ich właściciela, który nie prowadził zdrowego stylu życia. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło, gdy właściciel zaczął o siebie dbać. Dodatkowo uczniowie mogli przygotować mapy swoich serc – rysując wszystko, co kochają, stworzyli uczuciową legendę, a na koniec pokolorowali wielkie serce, które po zajęciach zawisło obok biblioteki na gazetce.
Ogromne podziękowania dla Ani, Faustyny, Martyny, Oliwii, Roksany i Weroniki z ósmej klasy za wolontariat przy tej akcji.
W czwartek uczniowie klas 1 – 3 przyszli do szkoły w pięknym czerwonym kolorze. Do każdej klasy z bibliotekarką zawitały wolontariuszki z klasy 8, by opowiedzieć im, jak dbać o serce, przeczytać „Pracownię Aurory” i porozmawiać o złamanych sercach. W trakcie wszystkich spotkań uczniowie poznawali frazeologizmy związane z sercem, które idealnie potrafili wytłumaczyć.
Zajęcia odbyły się również na świetlicy, gdzie uczniowie poznali przygodę Serca, które było zmęczone i nie potrafiło dobrze oddychać. Jego przyjaciel Mózg musiał mu wytłumaczyć, że to z winy ich właściciela, który nie prowadził zdrowego stylu życia. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło, gdy właściciel zaczął o siebie dbać. Dodatkowo uczniowie mogli przygotować mapy swoich serc – rysując wszystko, co kochają, stworzyli uczuciową legendę, a na koniec pokolorowali wielkie serce, które po zajęciach zawisło obok biblioteki na gazetce.
Ogromne podziękowania dla Ani, Faustyny, Martyny, Oliwii, Roksany i Weroniki z ósmej klasy za wolontariat przy tej akcji.