Platforma stworzona wiele lat temu w celu ułatwienia komunikacji i załatwiania spraw urzędowych przestanie działać, ale to nie znaczy, że mieszkańcy gminy Pawłowice zostaną zupełnie pozbawieni tego elektronicznego udogodnienia. Urząd Gminy Pawłowice już 16 listopada uruchomił nową platformę e-usług publicznych o nazwie PeUP. Logo platformy znajduje się na internetowej stronie gminy na górnym pasku. Klikając w nie, przenosimy się na platformę z opisem kart usług świadczonych w pawłowickim urzędzie, a zalogowanie się poprzez profil zaufany lub hasło umożliwi załatwianie spraw drogą elektroniczną.Przypomnijmy, że SEKAP został uruchomiony w urzędach miast i gmin województwa śląskiego w 2008 roku i zawierał opisy tzw. kart usług, dzięki którym mieszkańcy nie tylko wiedzieli, w jaki sposób załatwić konkretną sprawę, ale mogli również w wielu przypadkach kontaktować się z urzędem drogą elektroniczną. Platformę wykorzystywał również Urząd Gminy Pawłowice. Od 1 stycznia 2022 roku nie będzie możliwości wysyłania ani otrzymywania pism poprzez SEKAP (zarówno w komunikacji urząd-urząd, jak również klient-urząd). Wyłączona zostanie również strona www.sekap.pl, przestaną być widoczne karty usług oraz opublikowane formularze. Od 1 grudnia niemożliwa będzie komunikacja mieszkańców i przedsiębiorców z urzędami (tzn. wysyłanie pism/ wniosków do urzędów), natomiast komunikacja urzędów z mieszkańcami/ przedsiębiorcami pozostanie aktywna do końca grudnia 2021 roku. W przypadku Urzędu Gminy Pawłowice wymienione wyżej funkcje przejmuje nowa platforma PeUP.